Sunday, April 10, 2011

Macam mana nak hidup bahagia?

Hari ni, sangat membosankan. Bagaikan hidup tanpa nyawa. Tak tau kenapa hari ni jadi macam ni. Sebab tidur lewat malam tadi ke? Tapi, bila duduk di bumi MRSM Lenggong ini, aku jadi rasa bersyukur dan bertuah. Maghrib yang sunyi seringkali disemarakkan dengan alunan zikir dan doa dari pelajar-pelajar maktab. Setelah seharian aku seperti hilang arah tuju, kini aku jadi tenang. Masih ada lagi ruang untuk aku kembali ke pangkal jalan. Alunan zikir dan doa telah mententeramkan hati. Pelajar-pelajarku, kamulah nyawaku... Bukannya dia yang aku boleh aku harapkan.

Pasrah...

Alangkah bahagianya kalau aku ada housemate.

2 comments:

Ismail aka Pak Mail said...

LumutHijau,

Allah berfirman 'Fadzkurullaha khathiran la'alakum tuflihuun', ingatlah kamu kepada Allah dengan ingatan yang banyak agar kamu beroleh kemenangan.

Kemenangan boleh diertikan dengan berbagai-bagai mankna di sini. Salah satu boleh diertikan juga dengan mendapat ketenteraman di jiwa.

Semuga LumutHijau dilimpahi keberkatan di sisi Allah swt hendaknya.

Amin.....

LumutHijau said...

Terima kasih atas doa Pak Mail. Insya Allah... Allah is everything. Alhamdulillah. Hari ini hati saya kembali tenteram. Maha Suci Allah yang masih memberi peluang untuk saya bertaubat dan membersihkan diri daripada dosa-dosa yang dilakukan secara sengaja atau tidak.

Allahuakbar.