Monday, June 4, 2012

General Knowledge.

Temui kami dalam Majalah Anis bulan Ogos (insyallah). Sedang merayu kepada editor Majalah Anis agar jangan letak gambar cover saya dalam make-up tebal. Ingatkaan touch upnya nipis tapi suami kata tebal sangat. Jika tak diizinkan Allah, terpaksa meraikan kehendak MEDIA selagi dalam batasan HARUS...hajat doa kalian. Kami masih berusaha. Jubah dan tudung ditaja dan dirias atas kehendak MEDIA. Selagi masih memegang prinsip menutup aurat, saya fleksibel dan meraikan perlaksanaan ini. Mudah-mudahan ada maslahat besar untuk dakwah jika cara ini dapat mendekatkan saya dengan golongan majoriti wanita di luar sana...:)

tabarruj ialah...mendedahkan apa yang sepatutnya ditutup (rujuk Wanita dalam fiqah al-Qaradhawi). Saya tak berani 'menghukum' wanita selain dalam takrif ini sebagai tabarruj. saya masih menghormati apa yang majalah Anis lakukan...

Fatimah Syarha.

2 comments:

Ismail aka Pak Mail said...

Lama menyepi.

LumutHijau said...

Maaf Pak Mail. Hampir terlupa password dan emel. Tu yang lama tak update blog. :) Pak Mail sihat?